Saturday 24 May 2014

Gossip dari geng si gadis

Assalamualaikum semua saya syazwani safiann akan menceritakan perangai kawan2 kolej saya di ptpl shah alam..citer bermula mcm ni sejak chef reza dah start panggil aku wani si farah tak abis2 kenakan aku ..ish3 farah2 sampai tak larat aku nak melayan kerenah diorang ni..tak abis2 gossip benda yang sama terutamanya,syida,balqis,nani dan farah.. mia,ain dan ika jenis tak suka gosip so diorang bertiga ni jenis senyap lah..Yang paling kecoh sekali syida,farah nani dan balqis diorang sampai aku nak makan pun tak senang tak abis2 duk petik nama chef hahaha kesian orang tu.Arwah tok cakap bila kita petik nama seseorang orang tu akan terbatuk ataupun tersedak teruk..hahaha apalah yang jadi dekat mentor aku ni...hahaha apa2 pun biarlah kat dia bukan penting pun dalam hidup aku cewah just important in my life in college not in my house.Aku masih teringat pasal gelagat geng si gadis yang pakai lawa2 last2 kena cuci kitchen memang kelakar siot diorang yang dalam kitchen tu semua pelik tengok pakaian aku sebab aku pakai cantik2 dan tak taw kena cuci kitchen tujuan kita orang dtg kolej untuk ambik uniform kitchen...Bagi aku logiklah klau kena cuci kitchen sebab apa dah ambik kulinari confirm hidup kau di kitchen 24 jam..Apa2 pun chef ckp klau korang dah pilih bidang ni sebagai cita2 korang kena tahan lah 24 jam dalam kitchen ni..Memang nampak mudah buat kerja di kitchen korang takkan taw betapa panasnya hidup di kitchen...sebab tu aku selalu ckp tak ada jalan mudah dalam hidup..walaupun panas bila kita dah biasa kita akan okay bila benda tu dah biasa dengan diri kita sendiri.apa pun terjadi aku takkan berputus asa walaupun aku hanya gagal sekali tak bermakna aku gagal sekali aku akan gagal buat selama-lamanya...sentiasa positive thinking dan elakkan daripada negative thinking....rezeki ada di mana2 allah beri manusia akal untuk berfikir dan berusaha selebihnya allah akan membantu dan kita perlu belajar bersyukur dengan pemberian allah terhadap kita dan jangan mudah lupa asal usul kita sendiri..

No comments:

Post a Comment