Friday 19 September 2014

Final exam kitchen hari ni

Assalamualaikum semua hari ni aku nak cerita pasal final exam kitchen yang berlaku pada kul 9 pagi tadi hahaha memang mcm2 ragam dalam kitchen.Yang tergelaknya produk aku tak berapa menjadi sangat ...hari ni aku nak buat fish dan chips tartar sauce tu pulak tak menjadi ....yang lawaknya tak pernah dengar tartar sauce di masak ...hari ni dalam sejarah aku yang buat mcm tu sampailah chef halim dan chef nurul falah gelak2 kat aku dan ckp produk aku tu sedap ...yang aku peliknya mcm mana fish dan chips dan sauce style baru aku tu boleh sedap ?? tu yang jadi tanda tanya dalam fikiran aku hahahaha chef halim ckp sauce ni tak sesuai dengan ikan tapi sesuai dengan burger aku dalam hati dah ckp mcm mana boleh sedap ??padahal bukannya aku buat sedap mungkin sebab mayonaise tu manis kot sebab tu boleh sedap.Sebab tadi aku letak banyak mayonaise dalam sauce yang tak menjadi tu...sampai chef syukrine pun ckp klau aku letak bawang sikit dalam sauce mesti sedap sikit...hahahahahahaa
serious aku ckp dah mcm masuk masterchef tapi realitinya memang mcm masterchef sebab ada pengritik dalam kitchen dan yang merasakan produk makanan yang students masak.Apa2 pun aku bersyukur pada allah sebab dapat pujian seperti itu hahaha tak pernah seorang chef puji tentang masakan aku dalam kitchen inilah first time chef puji in my life,,,tadi kawan2 aku rasa semua pakat ckp sedap hahaha diorang perli ke apa?sampailah aku rasa sendiri patutlah chef ckp sedap aku rasa pun mcm tu ...tapi rasa mcm sambal nasi lemak pun ada ....tak pernah orang buat sauce mcm ni kecuali aku sorang iaitu LOVESYAZ ;) :) :D tadi chef falah siap ckp aku lucu lagi hahaha mcm2 lah chef hari ini aku akan jadikan sebagai pengalaman baru dalam hidup aku...

No comments:

Post a Comment