Thursday 2 October 2014

Akan ku cuba lupakanmu walaupun ku terpaksa

Assalamualalaikum semua hari ni aku ada sebuah cerita yang aku nak cerita ni memang sedih klau aku cakap...memang sedih sekarang capital F tu dah tak leh whatsapp dgn aku sebab dia ckp gf dia jeles bila dia layan aku kat whatsapp itu aku faham klau tak leh sebab aku faham sapa yang couple pun will happened like that right? Capital f tu tak tahu perasaan aku kat dia mungkin dia tak pernah perasan yang selama ni aku sukakan dia...ya allah sakitnya hati ni bila dapat tahu yang dia dah ada gf dan tak leh whatsapp dia dah....apa pun boleh ku buat sekarang hanya berserah pada allah sebab aku tak mampu nak buat apa dah...cinta tak kejam manusia yang tak pandai menghargai cinta yang kejam that true what i say ...aku faham sebab dia pernah ckp yang dulu dia frust sebab ex gf dia pernah curang dengan dia ...Dan dia cakap semua yang nak dekat dia sebab pandang paras rupa dan harta ja...sedangkan aku yang tak pandang rupa dan harta pun dia tak pandang aku kenapa?Tu yang aku nak marah sangat tu ...disebabkan aku percaya pada takdir aku hanya mampu bersabar dan tabahkan hati ...sebab aku tak nak disebabkan aku semuanya jadi masalah yang besar...hati ni sakit sangat bila teringat peristiwa tu ...dia tak pernah tahu yang aku dalam diam menangis sebab rindukan dia..Dalam 2 dan 3 hari ni aku ada mimpikan dia mungkin sebab asyik teringatkan dia kot...Kadang2 bila aku teringat sweet moments dgn dia aku lupa segala kesakitan dalam hati ni...dan aku asyik tersenyum ja...yang nak tergelaknya masa aku pegi gm klang baru2 ni dia tahu aku kat sana sebab malam tu aku ada bagi hint kat dia ada rezeki jumpa esok mungkin dia ingat aku main2 kah kot sekali dia terkejut bila taw aku ckp mcm tu.Dia nampak aku masa aku pegi foodcourt tu sebab masa tu aku tgh makan tak pe lah mungkin dia ingat aku tak nampak dia ja yang nampak aku.Mungkin ada hikmahnya yang jadi kat aku aritu ..korang mesti nak taw kan apa yang aku ckp tadi kan?? Bila aku dah abis makan aku nak keluar dari foodcourt tu aku jalan tiba2 aku toleh ke kiri aku nampak dia pakai t shirt tapi tak perasan warna apa dia pakai topi hitam dan t shirt masa tu aku tengok lah nak make sure betul ke dia last2 dia ckp kat aku dia terkejut sebab aku pandang dia mcm tu....then aku lari keluar aku nampak kat cermin kedai dia lambai tangan kat aku dan senyum hahahaha....Memang sweet moment lah dalam hidup aku masa tu..yang aku peliknya macam mana aku boleh nampak dia dengan jelas pulak tu mungkin kuasa allah yang aku tak dapat bayangkan alhamdullilah..Bila aku dah abis shopping kat tingkat atas dia pun whatsapp tanya aku kat mana ..aku ckplah aku tgh shopping ni..bila dah abis shopping aku ckp kat mama aku nak jumpa kawan aku kat bawah ..then papa aku ckp papa nak makan kat bawah sebab nak makan ubat ...masa tu jugak aku ambil kesempatan untuk jumpa dia ..Aku pun jumpa dan sembang dgn dia kejap ja sebab aku tengok dia busy  sangat ...sumpah aku  cakap dia dah cukup perfect bila dia berpakaian t shirt sahaja itu pun aku dah nampak ketampanan dia ...bagi aku dia tak perlu berpakaian smart untuk orang melihat dia handsome bagi aku dia cukup sempurna walaupun dia mengaku yang dia tak handsome...sebenarnya dia akan handsome bila dia jadi diri dia sendiri...lagi pun aku tak pernah pandang rupa dan harta dia yang aku pandang adalah hati yang ikhlas dan jujur its so enough in my life...

No comments:

Post a Comment