Wednesday 11 February 2015

aku ingin menjadi penulis novel

Assalamualaikum semua dan selamat pagi hari ini aku nak bagitau korang semua yang aku teringin nak jadi penulis novel agak2 boleh tak aku jadi penulis novel ???sebab nak jadi penulis novel bukannya mudah sebab dalam novel jalan cerita dia kena tulisan penuh dan namapun sastera kan?walaubagaimanapun aku akan cuba menulis sebuah novel tengoklah first novel aku tu menjadi ke tak klau menjadi alhamdullilah klau tak menjadi cuba lagi. Sebab nak menulis ni dia memerlukan jalan cerita yang penuh dan pembaca novel mesti nak tahu siapa hero dan heroin dalam cerita tu betul tak korang?kebanyakan novel mesti nak happy ending sebab diorang tak suka dengan sad ending biasalah tu dalam drama kat tv pun penonton tv nak happy ending.Zaman sekarang paling popular dengan drama adaptasi daripada novel memang hangat betul dengan koleksi novel-novel di festival terutamanya bila novel tu dah popular maka terkenal lah penulis novel tu.alahai bila cerita pasal novel sampai esok pun tak abis sebab novel ni mempunyai pelbagai jenis jalan cerita sama happy atau sad story.Aku harap aku buat yang terbaik dengan first novel yang aku tengah usahakan sekarang walaupun hakikatnya aku tengah busy dengan final exam bila ada masa lapang aku sambung buat novel aku tu inshaallah.

No comments:

Post a Comment